• Anasayfa
  • Favorilere Ekle
  • Site Haritası
  • https://www.facebook.com/groups/vaazdokumanlari/
  • https://api.whatsapp.com/send?phone=+905321561576
  • https://www.twitter.com/@vaazsitesi
Üyelik Girişi
Vaaz Kategorileri
Ziyaret Bilgileri
Aktif Ziyaretçi3
Bugün Toplam560
Toplam Ziyaret5159666
Site Haritası
Takvim
Vaaz Dokumanları
Ahmet Emin Seyhan
ahmeteminseyhan@gmail.com
Din Görevlilerinin Sünnet Anlayışı ve Bir Hatıra
28/03/2019

Din Görevlilerinin Sünnet Anlayışı ve Bir Hatıra

2006 yılında Isparta’nın bir ilçesinde imamların ve ilçe müftüsünün katıldığı bir toplantıda “Hz. Peygamber’in daima misvak kullandığını, ağız ve diş sağlığına çok önem verdiğini, günde beş kez misvak kullanmayı ısrarla tavsiye ettiğini, ama müslümanları zorunlu tutmadığını, misvak kullanmaktan maksadın ağız ve diş sağlığı olduğunu, o dönemde bunun misvakla yapıldığını, bugün de misvakla yapılabileceği gibi fırça/ macunla veya başka aletlerle de yapılabileceğini, dolayısıyla misvakın bir “araç” olduğunu, misvakın bizzat kendisinin “sünnet” olmadığını söyledim.

Toplantının sonunda tefsir alanında doktorasını da tamamlamış ilçe müftüsü söz aldı ve mikrofona gelerek; “Ben Ahmet hocamıza katılmıyorum, zira misvak kullanmakla ilgili bir sürü sahih hadis vardır ve misvak kullanmanın kendisi sünnettir” dedi ve konuşmasını tamamladı.

İmamların çoğunluğu ona katılarak benim vermek istediğim mesajı zerre kadar anlamadıklarını gösterdiler.

Oysa Hz. Peygamber’in konuşmasında kurduğu cümleler “hadis”tir ve onun konuşmasında vermek istediği esas mesaj “sünnet”tir. Bir başka ifadeyle onun söz ve davranışlarının bütününden çıkartılan sonuç “sünnet”tir. Sünnet ilkeler, amaçlar ve maksatlar bütünüdür. Nitekim onun sözlerinin arkasındaki hedef ve maksat iyi kavranmadığında sünnet de tam olarak anlaşılamamaktadır.

Sonuç olarak, sünnetin ne demek olduğunu toplantıda o kadar açık seçik anlatmama rağmen gerek ilçe müftüsü gerekse de din görevlileri tarafından anlaşılamamış olmaktan dolayı çok üzüldüm. Ama yapacak bir şey yoktu, sadece hepsine gülümsedim ve konuyu kapattım; zira artık konuşmanın anlamsız olduğunu gördüm. Özetle, henüz “sünnet” ve “hadis” arasındaki farkı anlamayan, Hz. Peygamber’in sözlerinin arkasındaki “maksadı/ hedefi/ gayeyi/ amacı” araştırma zahmetine katlanmayan şekilci ve lafızcı din adamlarıyla bir yere varılmayacağı aşikârdır. (12.10.2018)

Dr. Öğretim Üyesi Ahmet Emin SEYHAN                     

Kafkas Üniversitesi İlahiyat Fakültesi

 

 



705 kez okundu. Yazarlar

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yapmak için tıklayın

Yazarın diğer yazıları

Kuraklık, İsraf ve Şükürsüzlük - 28/12/2019
Kuraklık, İsraf ve Şükürsüzlük
“Baba” ile “Biyolojik Baba” Arasındaki Fark - 28/12/2019
“Baba” ile “Biyolojik Baba” Arasındaki Fark
“Vasatiyye Hareketi” Bir Tuzaktır - 28/12/2019
“Vasatiyye Hareketi” Bir Tuzaktır
Akademisyen ve Siyasetçi İlişkisi Üzerine - 28/12/2019
Akademisyen ve Siyasetçi İlişkisi Üzerine
Din Sömürüsünün Kullanışlı Aparatı Putlar! - 28/12/2019
Din Sömürüsünün Kullanışlı Aparatı Putlar!
Hamaseti Bırak Gerçeklere Bak! - 28/12/2019
Hamaseti Bırak Gerçeklere Bak!
Yetki Varsa Hesap da Vardır! - 28/12/2019
Yetki Varsa Hesap da Vardır!
Secde Ne Anlama Gelmektedir? - 28/12/2019
Secde Ne Anlama Gelmektedir?
Beyin Göçü ve Yetenekli Gençler - 28/12/2019
Beyin Göçü ve Yetenekli Gençler
 Devamı
Aydın Gökçe Bey'e Teşekkür
Sitemize Vaaz Ansiklopedisi olarak eklediğim bölüm Aydın Gökçe'nin Almanya'da görevli iken çeşitli kaynaklardan yaptığı vaazları alfabetik sıraya almasıyla oluşmuştur. Kendisine teşekkür ediyorum.
Bu vaazlar ayrıca Dosyalar bölümünde de yer almaktadır. Vehbi Akşit
Vaaz Ansiklopedisi
VAİZLER KÜTÜPHANESİ
Hadislerle İslam
İslam Ansiklopedisi
Kur'ani Site
Hava Durumu
Döviz Bilgileri
AlışSatış
Dolar32.207032.3361
Euro34.874135.0138
Saat